/* embed JW Player Code */ /* embed JW Player Code */

Rabu, 31 Juli 2013

Kehebatan Sujud Dalam Berbagai Perspektif Keilmuan

Tahukah kita solat 5 KALI sehari yaitu 17 RAKAAT dengan melakukan 34 kali SUJUD. Di dalamnya terdapat 1001 hikmah yang terkandung. Antaranya.
Seorang ahli Sains saraf otak Amerika, Dr. Fidelma O’leary menyatakan bahawa beberapa saraf di otak manusia tidak boleh dialiri oleh darah dari jantung karena posisi jantung yang berada di dada tidak cukup kuat untuk menampung pembawaannya ke otak manusia. Padahal otak amat memerlukan oksigen dan suplai darah yang cukup supaya dapat berfungsi secara normal.

Dia mengkaji dari waktu yang lama untuk mencari jawaban. Dikaji dengan lebih serius akhirnya memperoleh jawaban bahwa darah akan mengalir setiap inci ke otak manusia secara sempurna ketika seseorang itu melakukan sujud seperti yang dilakukan oleh orang-orang Islam dalam shalat. Bila perkara ini berlaku, maka otak dapat suplai darah dan oksigen yang mencukupi lalu dapatlah menghindarkan pelbagai jenis penyakit seperti stress, migraine, stroke , menyegarkan otak serta menajamkan akal fikiran sekali gus menguatkan mentalitas kita (terutama ketika sujud waktu solat Subuh). Juga bisa memperbaiki posisi anak dalam kandungan rahim…dll.

Paling HEBAT lagi maka dia memeluk Islam…hebat tak kuasa SUJUD?

Selanjutnya *

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...